Vanliga frågor
-
Returer & Återbetalningar
-
Beställning & leverans
-
tullklarering & annullering
-
betalningar och avgifter
-
kampanjer och erbjudanden
-
integritet och allmän information
-
legitimitet och tillförlitlighet
No Faq Found
RETURPOLICY
Tyvärr har vi ingen bytespolicy. Kunden kan returnera en felaktig, skadad, defekt eller saknad del / ofullständig produkt. Vid skadad produkt ska kunden informera det tilldelade budfirman och Ubuy inom 3 dagar efter leverans och vid andra förhållanden är returfönstret öppet i 7 dagar efter leverans. Vår policy tar inte upp kundproblem efter 7 dagar efter leverans. Vi ber om ursäkt för besväret.
Kunden måste kontakta vårt supportteam för att rapportera ett problem angående den skadade, defekta eller felaktiga produkten. En länk kommer att ges till kunden på den registrerade e-postadressen efter att kundsupporten har kontaktats.
Endast fel, skadad, defekt produkt(er) eller produkt(er) med saknade delar kan returneras.
- Kunden måste kontakta oss inom 7 dagar efter leverans.
- Produkten ska vara i oanvänt och återförsäljningsbart skick.
- Produkten ska vara i originalförpackningen inklusive märkets/tillverkarens kartong, MRP-etikett intakt, användarmanual och garantikort.
- Produkten måste returneras av kunden i sin helhet med alla medföljande tillbehör eller gratis gåvor som finns däri.
- Specifika kategorier som innerkläder, underkläder, badkläder, skönhetsprodukter, parfymer/deodoranter och klädesplagg, livsmedel och gourmet, smycken, tillbehör till husdjur, böcker, musik, filmer, batterier etc. är inte berättigade till retur och återbetalning.
- Produkter med saknade etiketter eller tillbehör.
- Digitala produkter.
- Produkter som har manipulerats eller som saknar serienummer.
- En produkt som har använts eller installerats av kunden.
- Alla produkter som inte är i sin ursprungliga form eller förpackning.
- Renoverade produkter eller begagnade produkter är inte berättigade till returer.
- Produkter som inte är skadade, defekta eller skiljer sig från det som ursprungligen beställdes.
Kunden kan returnera en felaktig, skadad, defekt eller saknad del / ofullständig produkt. Vid utebliven produkt ska kunden informera det tilldelade budfirman och Ubuy inom 3 dagar efter leverans och vid andra förhållanden är returfönstret öppet i 7 dagar efter leverans. Vår policy tar inte upp kundproblem efter 7 dagar efter leverans. Vi ber om ursäkt för besväret.
Kunden kan returnera en felaktig, skadad, defekt eller saknad del / ofullständig produkt. Vid skadade produkter bör kunden informera det tilldelade budfirman och Ubuy inom 3 dagar efter leverans och vid andra förhållanden är returfönstret öppet i 7 dagar efter leverans. Vår policy tar inte upp kundproblem efter 7 dagar efter leverans. Vi ber om ursäkt för besväret.
Kunden måste uppfylla följande villkor för att returnera en produkt:
- Kunden måste kontakta oss inom 7 dagar efter leverans.
- Produkten ska vara i oanvänt och återförsäljningsbart skick.
- Produkten ska vara i originalförpackningen inklusive märkets/tillverkarens kartong, användarmanual, garantikort och MRP-tagg intakta.
- Produkten måste returneras av kunden i sin helhet med alla medföljande tillbehör eller gratis gåvor som finns däri.
Kunden måste kontakta vårt supportteam för att rapportera ett problem angående den skadade, defekta eller felaktiga produkten.
Kunden måste ladda upp alla nödvändiga bilder och videor med en kort detaljerad beskrivning av problemet som hjälper teamet att undersöka ärendet.
För att veta mer, besök vår returpolicy eller kontakta vårt supportteam.
ÅTERBETALNINGSPOLICY
I händelse av retur kommer återbetalningsprocessen att påbörjas först efter att produkten har mottagits, inspekterats och undersökts på vårt lager. När produkten bedöms vara berättigad till återbetalning, kommer återbetalningsbeloppet att krediteras till ditt bankkonto/ Ubuy-konto /ursprungliga betalningsmetod.
När vi har påbörjat en återbetalning tar det cirka 7-10 arbetsdagar innan beloppet återspeglas i den ursprungliga betalningsmetoden. Tiden för återbetalningar till ditt bankkonto kommer dock att variera olika beroende på din banks avvecklings-policy. När det gäller Ucredit kommer beloppet att visas på ditt Ubuy-konto inom 24-48 arbetstimmar. Kontakta vårt supportteam för mer information.
- Övervaka ditt bankkonto eftersom avvecklingen av transaktioner mellan banker kan ta längre tid än förväntat.
- Kontakta din bank och ha transaktions-ID:t redo att delas.
- Om du ännu inte har fått en återbetalning, vänligen kontakta vårt kundsupportteam.
När produkten returneras till vårt lager, skulle vi initiera en återbetalning. Det tar cirka 7-10 arbetsdagar innan beloppet återspeglas i den ursprungliga betalningsmetoden. Detsamma varierar dock beroende på bankens avvecklingsstandarder. När det gäller Ucredit kommer beloppet att återspeglas på ditt Ubuy-konto inom 24-48 arbetstimmar. Kontakta vårt supportteam för mer information.
Kunden kan returnera en felaktig, skadad, defekt eller saknad del / ofullständig produkt.
Om beställningen inte levereras eller försvinner under transporten kommer en återbetalning att utfärdas.
Se fraktpolicyn och vår kundtjänst för ytterligare information.
Ordning
Du kan spåra din beställning med hjälp av en "Spåra beställnings-länk" som du får i ditt orderbekräftelsemail/SMS.
Du kan klicka på alternativet "Spåra beställning" längst ned på sidan för att spåra beställningar på vår webbplats.
App-användare kan se alternativet "spårordning" som är tillgängligt på menyikonen. Kontakta gärna vårt supportteam för ytterligare hjälp.
Tyvärr kan vi inte ändra produkten efter beställning.
Ja, en orderfaktura kan tillhandahållas på begäran. Kontakta kundtjänstteamet för hjälp.
- Besök vår globala sökmotor för att hitta produkten du letar efter.
- Klicka på önskad produkt för att se mer information om produkten.
- Välj önskad artikel och välj önskad storlek och antal. När du har valt fortsätt genom att klicka på "Lägg till i varukorgen".
- För att se din kundvagn, välj knappen "visa varukorg". Efteråt kan du välja "Fortsätt handla" om du vill lägga till fler varor eller "Fortsätt till säker kassa" om du vill gå till kassan
- Använd rabattkupong om tillgänglig
- Om du vill fortsätta som gäst, vänligen ange din e-postadress och leveransinformation för att fortsätta.
- Om du är en återkommande kund, vänligen ange dina inloggningsuppgifter för att fortsätta.
- Om du är ny kund och vill registrera dig, registrera dig med dina kontaktuppgifter.
- Välj din leveransmetod för att fortsätta.
- Klicka på din föredragna betalningsmetod och klicka på fortsätt till betalningsalternativ.
- Din beställning kommer att göras när betalningen har tagits emot av oss.
Om beställningen inte levereras, vänligen kontakta vår kundsupport eller det tilldelade budfirman för hjälp.
Leverans
Beställningar levereras i allmänhet inom den tidsram som anges i den fraktmetod som kunden valt i kassan.
När tullen måste betalas av kunden, kommer leveransen att bekräftas efter att avgifterna har betalats.
Ja, du kommer att få ett samtal/SMS från budfirman innan leverans. Du kan schemalägga leveransen därefter.
- Om alternativet är tillgängligt i ditt land. Du kan välja att betala tullar, tullar och skatter i förskott eller vid leverans. Detta alternativ är tillgängligt och beräknas vid kassan.
- Beroende på land. Tullar, tullar och skatter kan debiteras i förskott och beräknas i kassan. Kunden behöver inte betala något vid leveranstillfället och om något belopp debiteras av budfirman, vänligen kontakta vår kundsupport för hjälp.
- I vissa länder debiteras inte tullar, tullar och skatter i förskott. Kunden måste betala dessa avgifter till den tilldelade bud-tjänsten.
Varor i din beställning kan skickas till dig i flera försändelser så att de kommer till dig så snabbt som möjligt!
Men oroa dig inte! Eventuell frakt läggs endast till en gång på din beställning. Du behöver inte betala dessa igen om du tar emot din beställning över flera försändelser.
tullklarering
- Om tullen har betalats i förskott: Kunden behöver inte betala något vid leveranstillfället och om något belopp debiteras av budfirman, kontakta vår kundsupport för hjälp.
- Om tullar, tullar och skatter inte debiteras i förskott. Kunden kommer att behöva betala dessa avgifter vid tidpunkten för leveransen.
Budfirman sköter vanligtvis förtullningsförfarandet. Däremot kan tullmyndigheten kräva en brådskande deklaration eller ytterligare handlingar från kunden. Du kommer att behöva tillhandahålla alla nödvändiga dokument och pappersarbete så snart som möjligt till budfirman så att de kan visa upp dem för tullmyndigheten.
När tullen inte betalas i förskott med beställningen är kunden ansvarig för att betala tullavgifter, ordna nödvändig dokumentation och få försändelsen tullklarerad.
När det gäller varje sådant köp som görs av kunden via Ubuy-webbplatsen, ska mottagaren i destinationslandet i alla fall vara "Importer of Record" och måste följa alla lagar och regler i nämnda destinationsland för produkten/produkterna. köpt via Ubuys webbplats.
La empresa de mensajería suele encargarse del procedimiento de despacho de aduana. En caso de que el envío se retenga en los procesos de despacho de aduana debido a la falta o ausencia de la documentación/documentos/declaración/licencia gubernamental o certificados requeridos del 'Importador de registro':
- Om "Importer of Record" misslyckas med att tillhandahålla de nödvändiga dokumenten och pappersarbetet till tullmyndigheterna och som ett resultat av att produkten eller produkterna konfiskeras av tullen, kommer Ubuy inte att utfärda en återbetalning. Därför rekommenderar vi starkt att du gör förberedelser i förväg och skickar in relevanta dokument när tullmyndigheterna begär det.
- Om försändelsen returneras till vårt lager vid saknade/frånvarande pappersarbete etc. från kundens sida, kommer Ubuy endast att återbetala inköpspriset för produkten/produkterna till kunden. Frakt- och returavgifter kommer inte att inkluderas i återbetalningen.
- Product category and price
- Shipping costs and package weight
- Customs clearance channel
- Storage charges may apply if there is any delay in submitting the required paperwork.
- Customs duty-based import taxes
- Import duties are levied in accordance with the destination country's tariff schedule.
- The customer may receive multiple shipments for a single order; customs charges will be applied to every shipment accordingly.
För att undvika förseningar i försändelsen kan tullen kräva följande dokument från din sida:
- National ID
- Tax ID
- Passport
- Proof of Payment
- End use of the item
- Doctor prescription
- NOC
Tullmyndigheterna kan också kräva ytterligare handlingar som inte anges ovan. Du kommer att meddelas av budfirman om ett specifikt dokument krävs för klareringsändamål.
För förskottsavgifter tas inga andra avgifter ut.
För tullavgifter som inte tas ut i förskott kan följande avgifter tas ut av budfirman:
- Utbetalnings-avgifter
- Bonded Storage om kunden inte kunde dela önskat dokument inom tidsramen
- Skatter
- Hanteringsavgifter
- Administrationsavgifter
annullering
- In the event that the order is not processed by the seller, a complete refund will promptly be issued from our side once the cancellation of the order is confirmed.
- Conversely, if the item you've ordered has been dispatched by the seller prior to cancellation, it is important to note that a minimal Cancellation Charge may apply. This fee is designed to cover any handling or processing costs incurred by the seller up to the point of dispatch, ensuring a fair and transparent approach to cancellations after the product has left their premises.
- Furthermore, when the product has been dispatched from our warehouse to your country, it is essential to understand that the cancellation option may no longer be available due to the logistical complexities involved in international shipping.
- Gå till ditt konto
- Under nyligen placerat alternativ klickar du på avbryt och gör din förfrågan.
- Om alternativet för annullering av order inte är tillgängligt, vänligen kontakta oss kundsupportteam för annullering av order.
BETALNING
Ubuy tar inte ut något extra förutom frakt och tullavgifter. När du gör en betalning i en viss valuta kan din bank ta betalt för skillnaden i valutan om transaktionsbeloppet är i amerikanska dollar ($), euro (€) eller någon annan valuta.
Nedan finns de vanliga betalningsalternativen.
- PayPal
- VISA/Mastercard
Andra betalningsalternativ finns längst ner på hemsidan
- Kontrollera ditt bank-/kortutdrag och se om beloppet har återförts på ditt konto.
- Vänta 24 timmar Beloppet som dras kommer automatiskt att återföras till ditt konto.
- Kontakta vårt supportteam för ytterligare hjälp.
- För första tullbetalningen Tull-/importtullar och skatter avgifter som tas ut i kassan är en uppskattning av avgifterna och är inte exakta. Om de faktiska tullavgifterna överstiger de beräknade tullavgifterna vid tidpunkten för beställningen kommer UBUY att betala de extra avgifterna som debiteras.
- För tullar som inte har betalats i förskott: Tullar/importavgifter och skatter kommer att beräknas av tullmyndigheterna.
Vänta eller annullerad beställningsstatus betyder att vi inte har fått någon betalning från dig. Om beställningsbeloppet drogs från ditt konto och din beställningsstatus fortfarande visas i väntan eller annullerad. Du kan antingen vänta några dagar på att beloppet ska återföras på ditt konto eller kontakta vår kundtjänst för ytterligare hjälp.
kampanjer och erbjudanden
Villkoren som anges under Kampanjer och erbjudanden är endast giltiga och tillämpliga under en begränsad tid. Dessa villkor gäller inte för redan rabatterade produkter.
Du måste ange din rabattkupongkod i lämpligt fält på varukorgs-sidan eller på kassasidan. Se till att det inte finns några ytterligare mellanslag före och efter koden eller infogat däremellan medan du skriver eller klistrar in koden i den angivna rutan.
Kupongkoden gäller endast på produktpriset. Rabatter tillämpas inte på frakt- och tullavgifter.
integritet och allmän information
- Vi använder cookies på vår webbplats för att samla in besöksstatistik, i reklamsyfte och för att förbättra användarens upplevelse av vår webbplats. Vi kan uppdatera denna information om och om igen vid behov.
- Vi rekommenderar att du besöker denna sida regelbundet för att hålla dig uppdaterad med information om de cookies vi använder på vår webbplats.
- Ditt samtycke - Du samtycker till användningen av cookies av oss och våra tjänsteleverantörer genom att klicka på alternativet acceptera cookies när du besöker vår webbplats.
- Kan jag återkalla mitt samtycke?
Ja. Om du vill återkalla ditt samtycke måste du radera de cookies som finns lagrade på din enhet i din webbläsarinställningar. Ändra dessutom din webbläsares inställningar för att inaktivera cookies i framtiden för att förhindra att cookies lagras på din enhet.
Du kan ringa oss, kontakta oss via e-post eller livechatt när som helst med hjälp av informationen på sidan "Kontakta oss".
Uppfyllda produkter är de produkter som vi ordnar från säljarna i butiks-länder (USA, Storbritannien, Kina, Japan, Hong Kong och Korea). Dessa produkter kommer att levereras till dig inom den valda tidsramen.
Icke-uppfyllda produkter är de produkter som görs tillgängliga för dig genom tredjepartssäljare. Dessa handlare finns utanför respektive butiksländer. Leveransen av sådana produkter kan således ta upp till 10 till 40 dagar. Vi påskyndar leveranserna när försändelsen har tagits emot av vårt lager.
felsökning
Rensa cookies i din webbläsare innan du gör en beställning.
- Gå till verktyg
- Rensa historik
- Rensa kakor
- Fortsätt efter att du har startat om/uppdaterat din webbläsare..
Den här sökvägen kan skilja sig något beroende på vilken webbläsare du använder.
Om du fortfarande inte kan göra din beställning, vänligen kontakta vårt kundsupportteam för ytterligare hjälp.
säkerhet
Alla produkter levereras till kunder med hjälp av onlinefakturan som genereras vid framgångsrik betalning.
Alla leveransadresser registreras i orderhistoriken och verifieras av våra respektive avdelningar innan leverans.
Om systemet flaggar någon transaktion som bedräglig, verifierar vi detta genom att analysera alla parametrar som används för att upptäcka bedrägerier. Vid tveksamhet kommer transaktionen att annulleras och återbetalas inom 7 arbetsdagar.
legitimitet
Ubuy är en legitim global e-handelsplattform med sitt huvudkontor i Kuwait. Det är en pålitlig gränsöverskridande shoppingplattform med miljontals shoppare runt om i världen som tror på den bästa kundserviceupplevelsen
Vi på Ubuy följer strikt alla e-handelsprotokoll och policyer i alla de 180+ länder vi är verksamma i. Vi strävar efter att ständigt anpassa oss till den ständigt föränderliga världen inom e-handel genom att förändra och anpassa vår verksamhet för att uppfylla alla dina behov och krav.
Alla transaktioner som görs genom Ubuy är mycket säkra. Vi använder avancerade krypteringssystem i vår betalningsprocess för att säkerställa fullständig säkerhet och skydd för våra värdefulla kunder I händelse av en osannolik händelse eller tvister angående en felaktig eller skadad produkt, beviljas full återbetalning enligt Ubuy-policyn.
Tack för allt stöd du har gett oss under åren. We really value and appreciate that and will continue to provide better services every time you shop with us.
pålitlighet
Ubuy har levererat över 10 500 000+ paket sedan grundandet 2012. Det har försett miljontals kunder med märkesvaror och autentiska produkter i över 180 länder globalt. Det har sitt huvudkontor i Kuwait och erbjuder mycket säkra webbtjänster med den senaste tekniken; för att ge en sömlös online shoppingupplevelse.
Ubuy erbjuder mycket säker webbplats med avancerade krypteringssystem för betalningsprocessen för att säkerställa fullständig säkerhet och skydd för våra värdefulla kunder.
Användning av den senaste säkra teknikenUbuy körs på HTTPS vilket är ett säkrare överföringsprotokoll. All kommunikation mellan din webbläsare och webbplatsen är krypterad vilket gör att alla transaktioner är och säkrare. All personlig information skyddas av säkra nätverk för att säkerställa att all kundinformation hålls säker och konfidentiell.
Dessutom krypteras informationen via Secure Socket Layer (SSL)-teknik och webbplatsen skannas regelbundet. Alla transaktioner behandlas genom en gateway-leverantör och lagras eller behandlas inte på våra servrar.
Leveransskydd och återbetalningPå Ubuy är din paket-säkerhet viktigt för oss. Vi är alltid redo att hantera dina paket under alla förseningar som kan uppstå på grund av flygförseningar eller dåligt väder. Vi säkerställer att paketen levereras till dig i tid genom att strömlinjeforma rutinerna för beställningshantering och arbeta kring nationella helgdagar.
Ubuy tror på bästa kundserviceupplevelse, i händelse av en osannolik händelse, full återbetalning beviljas enligt Ubuy återbetalningspolicy
För fullständig information besök vår hemsida. Om du har några tvivel och frågor är du välkommen att kontakta oss när som helst på info@ubuy.com. Vi är alltid redo och glada att hjälpa dig och få den bästa upplevelsen med oss.