Tillagd i kundvagnen

Fraktpolicy

Att säkerställa kundnöjdhet har alltid varit vår högsta prioritet. Vårt primära mål är att säkerställa att kundförsändelser levereras säkert och inom det tilldelade tidsintervallet.

Vårt team övervakar noggrant alla paket från avsändning till framgångsrik leverans till kunder. Vi hoppas kunna bygga upp förtroende och få fram leenden på våra kunders ansikten med varje levererad beställning.

Leveransprocess & procedur

Produkt(er) skickas från säljaren till vårt lager. Produkterna/produkterna granskas sedan noggrant på vår lageranläggning innan de skickas till våra kunder. Vi utför snabb leverans av dessa försändelser med hjälp av tredjepartsbudtjänster som levererar beställningar till kunder å våra vägnar.

Frakt alternativ:

När du gör en beställning kan du välja leveransalternativ i kassan. Det preliminära datumet som nämns i produktbeskrivningen har en betydande inverkan på försändelsens transporttid.

Fraktkostnader:

Den totala fraktkostnaden beräknas på kassasidan. Fraktkostnaderna varierar beroende på produktens vikt och storlek samt på valt fraktalternativ. Fraktkostnader kommer att ändras med varje ytterligare vara som läggs till i din varukorg Kunder kan spara mer på frakten genom att öka sin korgstorlek istället för att beställa enstaka varor.

Viktiga punkter att tänka på för frakt:

Se till att du är bekant med följande index ordentligt:

  1. Packningsbegränsningar:

    Enligt den internationella luftfartsorganisationens normer och standarder är produkter som innehåller brandfarliga vätskor, komprimerade gaser, flytande gaser, oxidationsmedel och brandfarliga fasta ämnen föremål för förpackningsrestriktioner baserat på deras volym. Din beställning kommer att levereras i flera paket om den råkar innehålla sådana produkter.

  2. Försändelser som fastnat i tullen:

    När det gäller varje sådant köp som görs av kunden via Ubuy-webbplatsen, ska mottagaren i destinationslandet i alla fall vara "Importer of Record" och måste följa alla lagar och regler i nämnda destinationsland för produkten/produkterna. köpt via Ubuys webbplats.

    Budfirman sköter vanligtvis förtullningsförfarandet. Om försändelsen hålls vid tullklareringsprocesserna på grund av att det saknas eller saknas korrekta papper/dokument/deklarationer/ myndighetslicenser eller certifikat som krävs från "Importer of Record":

    • Om "Importer of Record" misslyckas med att tillhandahålla de nödvändiga dokumenten och pappersarbetet till tullmyndigheterna och som ett resultat av att produkten eller produkterna konfiskeras av tullen, kommer Ubuy inte att utfärda en återbetalning. Därför rekommenderar vi starkt att du gör förberedelser och skickar in relevanta dokument när tullmyndigheterna begär det.
    • Om försändelsen returneras till vårt lager vid saknade/frånvarande papper mm. från kundens sida, kommer en återbetalning att utfärdas först efter avdrag för returfrakten från produktens inköpspris. Frakten och tullavgifterna kommer inte att inkluderas i återbetalningen.
  3. Olevererbara försändelser/avvisad försändelse returneras

    När en försändelse är godkänd av tullmyndigheterna kommer det berörda budfirman att kontakta kunden och ordna med orderleverans:

    I händelse av att kunden inte svarar, vägrar att acceptera leverans eller vägrar att betala tillämpliga tullar och skatter till transportören vid leverans. Försändelsen kommer att returneras till ursprungslandet.

    The customer may file a refund claim for the above cases. If the shipment is eligible for a refund per Ubuy Return Policy then the Shipping, Custom and other charges (Tax, Gateway charges etc) will not be included in the refund. The Restocking Fee, Customs & VAT(If Applicable) will also be deducted from the total price of goods affected in the shipment.

    Om försändelsen inte returneras eller produkten/produkterna inte kan returneras, är kunden inte berättigad till återbetalning.

  4. Förbjudna artiklar och importbegränsade artiklar i destinationslandet:

    Ubuy strävar efter att följa lagar och säkerställer att produkten/produkterna uppfyller regulatoriska och säkerhetskrav i respektive land. Det kan dock hända att inte alla produkter som listas på Ubuy-webbplatsen är tillgängliga för köp i ditt respektive destinationsland. Ubuy ger inga löften eller garantier för tillgängligheten av någon produkt(er) som listas på webbplatsen som tillgängliga i kundens respektive destinationsland.

    Alla produkter som köps på Ubuy-webbplatsen är vid alla tillfällen föremål för all export och alla handels- och tullföreskrifter från någon nation med behörig jurisdiktion. Med miljontals produkter tillgängliga på vår webbplats/app är det svårt att filtrera bort de som inte kan skickas på grund av landsspecifika tullbestämmelser och förfaranden.

    Kunden som köper produkt(er) via Ubuy-webbplatsen och/eller mottagaren av produkten/produkterna i destinationslandet är ensam ansvarig för att säkerställa att produkten/produkterna lagligen kan importeras till destinationslandet som Ubuy och dess affiliates gör inga bekräftelser, representationer eller löften av något slag angående lagligheten av att importera någon produkt(er) som köpts på Ubuys webbplats till landet i världen. Om den eller de beställda produkterna är begränsade eller förbjudna och inte godkända av förtullningsmyndigheterna i destinationslandet, är kunden inte berättigad till återbetalning.

Orsaker till förseningar:

Den beräknade leveransperioden som tillhandahålls av Ubuy återspeglar den mest standardiserade leveransen. Vissa beställningar kan dock ibland vara föremål för längre transporttid på grund av:

  • Bad weather Dåligt väder
  • Flight delays Flygförseningar
  • National holidays or FestivalsNationella helgdagar eller högtider
  • Customs clearance procedures Förtullningsförfaranden
  • Natural CalamitiesNaturkatastrofer
  • Massive Breakout of Disease Massivt utbrott av sjukdom.
  • Other unforeseen circumstances Andra oförutsedda omständigheter

Spårning av försändelse:

Alla försändelser kan spåras med hjälp av order-ID-numret på vår spårningssida. Alternativet att spåra en beställning finns längst ner på vår hemsida Appanvändare kan se alternativet "spårordning" när de klickar på menyikonen längst upp till vänster i appen. Användaren kan klicka på "mina beställningar" och spåra försändelsen enkelt.

Kontakta gärna vårt supportteam för ytterligare hjälp.