UCares garantiplaner
|
GrundläggandePLAN
|
PlusPLAN
|
PlatinaPLAN
|
---|---|---|---|
Utökad garanti upp till 3 år |
|||
Gratis reparation under utökad garanti |
|||
Internationell garantitäckning (1 år) |
|||
Oavsiktlig skada garanti |
|||
25% reparationsavgifter (per incident) under garantin för oavsiktlig skada. Villkor gäller* |
|||
Spillskador |
|||
Brandskydd |
Enheten reparerades på obehöriga servicecenter om den inte godkänts av UBUY.
Skadorna berodde på avsiktligt brott.
Flera misstänkta skador på samma eller olika sidor av produkten.
Böjning eller bucklor i enhetens kropp eller någon annan kosmetisk skada.
Flera eller kombinerade skador såsom brott och spill av vätskor samtidigt och fullständig nedsänkning i vätskor.
Fel till följd av felaktig användning, avsiktlig vårdslöshet, felaktiga inställningar, felaktig avbetalning och användning av olämpliga tillbehör.
Serienummer har ändrats, manipulerats eller tagits bort helt eller delvis, eller så togs etiketten bort.
Tillbehören som medföljer produkten.
Rutinunderhåll och städning.
Skador på data/ utrustning/ programvara på grund av virusinfektion eller liknande.
Underlåtenhet att skydda dina apparater från angrepp av skadedjur och gnagare etc.
Förbrukningsdelar som filter i en vattenrenare eller en köks-skorsten, som är designade för att hålla under en viss livstid och som därför byts ut av konsumenten omfattas inte.
Frakt och tull om ersättning skickas till dig.
Alla skador orsakade av icke godkända ändringar av tillverkarens specifikationer inklusive underlåtenhet att följa tillverkarens instruktioner.
Garantin kommer inte att kunna överföras.
Garantin täcker inte dataåterställning av någon produkt som har möjlighet att lagra data digitalt på enheten.
UBUY kan avbryta garantin för en vara och återbetala garantibeloppet om de anser att varan inte är berättigad till garanti.
Vid defekt eller skada på produkten ska kunden ta produkten till tillverkarens servicecenter eller ett auktoriserat servicecenter med original köpefaktura för produkten. Om servicecentret tar betalt för reparationen ska kunden skicka en auktoriserad faktura av samma till UBUY för återbetalning genom att fylla i garantianspråk via sitt konto
Vid skadade delar ska kunden kontakta UBUY, om delar kommer att finnas tillgängliga skickar UBUY det till kunden och kunden får betala frakt och tull. Om det inte är tillgängligt kan kunden köpa varan i slutet och UBUY kommer att återbetala kostnaden för produktdelar (frakt + tull kommer inte att återbetalas)
Om varan inte fungerar alls och inte kan repareras kommer UBUY att köpa ersättningen åt kunden (efter att värdeminskning har tillämpats*), kunderna måste betala frakt- och tullavgifter. Om ersättning inte är tillgänglig kommer UBUY att återbetala produktkostnaden (efter tillämpning av avskrivning*)
I händelse av brandanspråk måste följande dokument lämnas till det auktoriserade servicecentret eller UBUY:
- Enheten ska vara närvarande och ges till UBUY i alla skick.
- Skador täcks endast i händelse av en yttre oavsiktlig brand.
- Kopia av köpefakturan i kundens namn. Kopia av kundbevis.
- Kopia av brandkårens rapport undertecknad och vederbörligen stämplad.
Avskrivningar kommer att tillämpas på årsbasis och kommer att vara följande
- Första året – 10% av produktvärdet
- 2:a året – 20% av produktvärdet
- 3:e året – 30% av produktvärdet